onsdag 4 augusti 2010

Riktigt tungt.....

Nu är det riktigt tungt, är precis hemma efter min jobbigaste fiskedag i mitt liv.

Först och främst känns det förjävligt att jag tappa den stora fisken jag hade på och det blev inte bättre av jag gick bom idag, endast 4 hugg och ingen som blev krokad ordentlig ( Men en av gösarna lyckades bita hål i min nya wobbler )

Hade kört i ca en timma när hugget med stort H kom, det bara small i grejerna och linan rusade av rullen direkt.
Började sätta press på fisken och kände att det var tungt, riktigt jävla tungt. Släppte lite på slirbromsen och kände de tunga knyckarna av en riktig stor fisk. Har fått ett par gäddor runt 8-9 kg förut men det var i en helt annan division.

Efter ca 5 min tyckte jag att det började matta av lite så jag började sätta lite press på fisken och det gick ett tag tills den tog nya tag och började ta lina för mig igen, helt plötsligt suger det till som bara fan i spöt och det smäller. Spö helvetet går av vid andra spö-öglan ( RT Armageddon spö) försöker i ca 20 sekunder att fighta fisken med det lilla jag har kvar av spöt, men linan går av ganska direkt.

Det blir totalt antiklimax och allt bara känns förjävligt, är sugen på att bara skita i allt och åka hem. Men vi körde ett par timmar till med 2 hugg men ingen krokad.

Det kommer kännas ett tag detta kan jag lova..... kan det ha varit 10+ Gäddan som jag har jagat i 10 år eller var det till och med ännu större eller en Stor-Asp ... ja det får man aldrig reda på fall inte nån drar upp en en storfisk närmaste dagarna med en Westin wobbler i käften...


Kommer INTE fiska på ett par dagar nu ...

Söker även RT Armageddon spö 8.6" fall nån har nått liggnades, behöver ett till nu.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt bara att ta nya tag,spö finns hos mig,hör av dig.

    SvaraRadera
  2. Det känns för jävligt..är helt omöjligt att sova..är mycket man funderar på , sätte jag för mycket press på den, för hård slirbroms..skulle jag rensat spöna och stängt av motorn... etc etc )=

    SvaraRadera
  3. Klart som fan du skulle satt mindre press på den. Nu kommer inte jag inte kunna sova på flera dar...

    SvaraRadera
  4. Surt Micke. Bara ta det som en man: Hem och grina!
    Var glad att det inte var tävling, det är då man brukar tappa de stora.
    Har ett Armageddon spö som bara samlar damm, kostar gratis. Hör av dig om du behöver det.
    Mvh Micke

    SvaraRadera