tisdag 1 juni 2010

Stor-Asp igår...



Tog mig en kvällstur ute på Glafsfjorden och hade precis lagt ut allt när det smäller på nått riktigt stort på ett av planer-spöna..

Känns som stor Gös först då det är helt stumt och bara knyckar rätt neråt djupet...

Efter 10 minuter hade den äntligen kommit upp i ytan, men dock 50m från båten..
Kunde inte vad det var för fisk men tungt var det.. Efter Ytterligare 10min så syns det att det är en stor Asp.




Efter ca 25 minuter totalt kom den upp i båten och att det gick så grymt tungt berodde på att den hade huggit över mittenkroken på en Westin 23 cm och bakersta kroken hade krokat i gällocket så den kom lite på sned in..


Min första stor-Asp på hela 6.04 kg , 87 cm



Efter att krokat loss den så fick den åka med vid sidan av båten till den piggnade till och det gick oväntat fort, orkade inte hålla den längre och med ett plask gick neråt djupet i sjön igen.

Kvällen fortsatte med tre gäddor av mindre storlek..

Skall lägga upp ett inlägg nån dag med lite bilder från Gäddfisket för några veckor sen som slutade med 9 gäddor på en medelvikt på 4.5 kg =)

Var även en sväng in på Vidars i Karlstad idag eftersom jag hade skulle hämta lite båtgrejer på Hjertsmans, och fann en Wobbler som jag letat länge efter, en utgången Westin Fat i helt rätt färg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar