onsdag 31 mars 2010

Båten håller på att göras iordning



Båten håller på att göras iordning och igår så drog jag ny el överallt i den.

Båten är en Ryds Tumlare med Honda motor...
Just nu är det ingen utrustning alls för fiske på den, så det skall byggas spöhållare , trollingbåge som spöhållarna skall sitta på. Pulkorna skall jag inte ha mast till utan det blir spröt som sitter i bågen. Ekolod och Plotter har jag inte bestämt mig för än, men blir det bara ekolod så lutar det åt Lowrance X125 eller ev X135. Har även kollat på en begagnad Garmin 525S kombi plotter/ekolod.

Nån som har nått tips på ekolod eller plotter till salu, max 5000kr...

Har även en hembyggd mast som jag skall sälja, fall nån är intresserad. Lägger ut bild på den om nån vecka.

Lite bilder från gårdagens elarbete:


Ny el till lanternor och belysning


Här skall säkringscentralen kopplas in.


Känns som det tar ett tag innan man kommer ut ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar